Personal Branding v IT Recruitmente- e 1.časť

Čo je Personal branding?

Pre mňa je Personal brand:

  • emócia akú vysielate, ktorú ľudia prežívajú a vnímajú v spojení s Vaším menom
  • interakcia, ktorú si ľudia od/z Vás odnesú, efekt alebo emócia, ktorú nadobudnú, stiera hranice medzi pracovným prostredím, súkromným prostredím a osobnosťou

Osobný brand je neustále prítomná veličina, či si to uvedomujeme alebo nie. Preto by sme ho mali v pracovnom prostredí vedome usmerňovať. Je to hodnota, ktorá Vás bude nasledovať. Je iba Vaša, táto hodnota nie je závislá na firme v ktorej pracujete.

Tento článok bude zameraný na moje skúsenosti s budovaním osobného brandu v oblasti IT a personálneho poradenstva ale verím, že tieto princípy a postrehy sa dajú podľa uváženia využiť v akomkoľvek odvetví.

Tvorba osobného brandu časť 1.

V IT Recruitment-e je dôležitý prvý kontakt: konkrétne Váš LinkedIn profil.

  1. Základ Vášho profilu sú Vaše kľúčové hodnoty. Vaše pôsobenie v danej oblasti, Vaše silné stránky. Táto hodnota by jednoznačne mala byť v súlade s Vašim charakterom. To, čo je pre mňa najdôležitejšia hodnota v Recruitment-e je osobný prístup ku kandidátovi a budovanie vzťahu medzi mnou a mojim kandidátom. Toto presvedčenie by malo byť jasne identifikovateľné práve z môjho profilu v časti "About".
  2. Generické popisy firmy, pre ktorú pracujem a jej históriu si človek môže prečítať aj na stránke tejto firmy, preto v tejto časti uprednostňujem doplnenie niečoho, čo je pre Vás zásadnou kvalitou. Vaše základné kvality a hodnoty, ktoré Vás vystihujú môžu zvýšiť kvalitu spoločnosti. A naopak firma svojou kvalitou môže podporiť Vás.

Z mojej skúsenosti, najdôležitejšou časťou celého profilu sú odporúčania. Sú totiž naj- dôležitejším faktorom, ktorý Vás reprezentuje, taktiež odporúčanie od spokojného kandidáta, kontraktora, alebo klienta nie je vždy jednoduché získať. Preto sa odporúčania považujú za základ pri budovaní osobného brandu. A hoci si človek vyberie a prečíta iba jedno, to čo v nich je napísane, spolu s tým aké hodnoty, zásady, ciele o sebe prezentujete sa spojí v jeden celok.

Samozrejme odporúčania od kolegov a team-mates sú tiež fajn, ale ich výpovedná hodnota nie je taká efektívna a markantná ako v tých vyššie spomínaných. Omnoho vhodnejšie je, ak Vám kolega potvrdí Vaše zručnosti.

Vy ste zásadný stavebný blok vášho osobného brandu, ktorý s Vami ide kamkoľvek pôjdete vy. Od narodenia Vaše meno totiž nesie všetky hodnoty, ktoré svetu prezentujete.

Preto neustále napredujte a rozvíjajte sa.

Ten najdôležitejší krok je - uvedomenie. Uvedomenie, že Vaše meno je najdôležitejšia značka s akou môžete disponovať. Chápte ho ako Váš primárny nástroj, nezáleží akú službu alebo produkt pod neho zastrešíte, pretože to čo u Vás začína, u Vás aj končí.

V ďalšej časti sa zameriam na hlavnú oblasť, ktorá tvorí osobný brand a to je komunikácia, taktiež priložím niekoľko príkladov a tipov.

Autor: Linda Lukačková 

Editor 1: Paulina Kuczera 

Editor 2: Juliana Bohunská 

Editor 3: Peter Kontriš